Wczytuję Wyprawy Nowa Zelandia - Australia - Wyspy Pacyfiku

Masz pytania? Zadzwoń! +48 606 87 67 37

Kontakt

Jeśli masz pytania dotyczące naszych wypraw zadzwoń

+48 606 87 67 37

lub skorzystaj z formularza

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Organizacja wyprawy do Nowej Zelandii, Australii czy na Wyspy Pacyfiku może wydawać się trudna jednak z naszą pomocą wszystko pójdzie jak po "maśle".

Poniżej znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące wyprawy do Nowej Zelandii, Australii czy na Wyspy Pacyfiku. Jeśli poniżej nie znajdziecie odpowiedzi na nurtujące Was pytanie skorzystajcie z formularza kontaktowego. Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości.

Wyprawy Nowa Zelandia/Australia

Nowa Zelandia

Nowa Zelandia otworzyła się dla turystów od 1 maja 2022.

Poniżej znajdziecie informacje dotyczące warunów wjazdu do Nowej Zelandii obowiązujące w maju 2022. Zawsze aktualne informacje znajdziecie na stronie immigration.govt.nz

Aby wjechać na terytorium Nowej Zelandii należy posiadać certyfikat pełnego zaszczepienia przeciwko COVID-19.

Przed wylotem należy wykonać test na obecność wirusa. Jeśli jest negatywny można lecieć.

Po przylocie do Nowej Zelandii należy wykonać 2 testy na obecność wirusa. Testy są bezpłatne, otrzymuje się je na lotnisku. Pierwszy należy wykonać w dniu przylotu. Drugi po 6 dniach. Wyniki należy raportować zgodnie z instrukcją dołączoną do testów.

Od 1 maja 2022 w związku z otwarciem granic dla turystów zniesiona została konieczność kwarantanny po przylocie.

Australia

Ponieważ Australia składa się z kilku dość autonomicznych stanów przepisy w każdym z nich mogą się różnić.

Podstawowym kryterium wjazdu do Australii jest certyfikat szczepień p/Covid-19

Szczegółowe informacje dla osób zaszczepionych i niezaszczepionych chcących wjechać na terytorium Australii znajdziecie na oficjalnej stronie https://www.homeaffairs.gov.au/covid19

Formalności, płatność za wycieczkę.

1. Ustalenie programu

W pierwszej kolejności ustalamy szczegóły programu. Najczęściej klienci bazują na pakietach przedstawionych na stronie i jeśli nanoszą modyfikacje to są one nieznaczne.

Po akceptacji programu i jego kosztów przechodzimy do punktu drugiego.

2. Umowa i faktura

Po akceptacji programu wystawiamy umowę świadczenia usług turystycznych której integralnym elementem jest ustalony program. Do umowy dołączana jest faktura proforma. Z umową należy się zapoznać, podpisać i odesłać do nas drogą elektroniczną skan podpisanego dokumentu a fakturę opłacić.

3. Płatność za wycieczkę

Płatność za wycieczkę po Nowej Zelandii

Faktura za pakiety po Nowej Zelandii wystawiana jest w dolarach nowozelandzkich (NZD). Dolary nowozelandzkie dostępne są już w polskich kantorach jednak na obecną chwilę żaden bank nie prowadzi rachunku walutowego w NZD. Dlatego aby ułatwić Państwu płatność na fakturze podajemy również kwoty w euro (EUR) oraz dolarach amerykańskich (USD). Kwoty te są przeliczone z dolarów nowozelandzkich (NZD) na EUR/USD po kursie naszego banku z dnia wystawienia faktury.

Jeśli do imprezy pozostało WIĘCEJ niż 45 dni wystawiana jest faktura zaliczkowa. Kwota zaliczki za pakiet naziemny to 15%. Ubezpieczenie turystyczne i bilety lotnicze należy opłacić w całości od razu gdyż te instytucje nie przyjmują zaliczek. Polisa ubezpieczeniowa wystawiana jest natychmiast po zaksięgowaniu wpłaty na konto organizatora. Podobnie jest z biletami lotniczymi, które wystawiane są niezwłocznie po odnotowaniu należności na koncie. Pozostała kwota płatna jest na 45 dni do imprezy.

Jeśli do imprezy pozostało MNIEJ niż 45 dni wystawiana jest faktura na całość kwoty z adnotacją ile zaliczki zostało wpłacone.

Zwlekanie z opłaceniem faktury.

Ponieważ faktura wystawiana jest w trzech walutach (NZD/EUR/USD) z czego EUR i USD przeliczane są z NZD po kursie naszego banku z dnia wystawienia f-ry ZALECAMY opłacenie faktury w terminie. W przypadku opóźnienia płatności może zdarzyć się sytuacja, że kursy walut zmienią się na tyle niekorzystnie iż będziemy musieli obciążyć Państwa różnicą kursów walut.

Płatność za wycieczkę po Australii. Przeczytaj koniecznie!

Faktura za pakiety po Australii wystawiana jest wyłacznie w dolarach australijskich (AUD) i należność musi dotrzeć do nas w dolarach australijskich - nie mogą dotrzeć złotówki, euro czy dolary amerykańskie.

Dolary australijskie (AUD) sa ogólnodostepną walutą w Polsce zarówno w bankach jak i kantorach dlatego nie widzimy potrzeby przeliczania ich na EUR czy USD.

Dlaczego na rachunek muszą trafić AUD? Ponieważ Państwa wpłata trafia na subkonto walutowe banku nowozelandzkiego dla którego walutą lokalną jest NZD. Na subkoncie walutowym nie ma możliwości przewalutowania z waluty obcej (PLN, EUR czy USD) na inną obcą walutę (AUD). Prosimy dopilnować aby Państwa bank przelał AUD tak jak jest na fakturze a nie przeliczał kwotę AUD na PLN i wysyłał równowartość PLN. Taki źle wykonany przelew w PLN zostanie przez bank w nowej zelandii cofnięty do Polski bez naszej wiedzy. Środki wracają na rachunek klienta zazwyczaj po kilku/kilkunastu dniach. Jakie mogą być konsekwencje? Jeżeli do imprezy zostało niewiele czasu możemy niezdążyć opłacić Państwa rezerwacji hoteli oraz biletów lotniczych. Rezerwacje zostaną anulowane. Może się okazać, że nie da się zrealizować imprezy w umówionym kształcie. Z przykrością musimy stwierdzić, że w takiej sytuacji wina leży po stronie klienta gdyż faktura wystawiona była w AUD i oczekujemy wpłaty w AUD. Zawsze staramy się pomóc w takiej sytuacji jednak nie zawsze się to udaje i impreza nie dochodzi do skutku. Jedyne co pozostaje klientowi to reklamacja i zadośćuczynienie ze strony banku który źle wykonał usługę a klient ponosi tego koszty.

Jak uniknąć tego problemu? Rozwiązanie jest proste Zawsze zaznaczajcie, że nie chcecie przewalutowania lecz przelewu w AUD! Większość banków posiada tak zwane wirtualne kantory, które ten problem rozwiązują w całości. Drugim rozwiązaniem są kantory online np. cinkciarz.pl, które mogą zrealizować przelew zagraniczny w dowolnej walucie bez dokonania przewalutowania.

Bank stwierdza brak numeru iban i nie chce wykonać przelewu - często spotykany błąd BANKU.

Może się zdarzyć, że obsługa banku czy Państwa internetowy system bankowości nie “wyraża zgody” na wykonanie przelewu międzynarodowego do Nowej Zelandii bez podania numeru iban, którego “brakuje na f-rze”. Jest to błąd polskiego systemu bankowego a nie strony nowozelandzkiej. Numer IBAN używany jest jedynie na terenie Unii Europejskiej. Należy to pole zostawić puste.
Oficjalne stanowisko naszego banku w Auckland w Nowej Zelandii.

“If the other party requests an IBAN:
IBAN is an account format used by European banks. New Zealand banks do not use this format and an IBAN is not required to send money to an ANZ bank account. Other parties with an IBAN field on their overseas payment form can leave this field blank”


4. Dokumenty podróżne.

Jeśli przelew zostanie dokonany poprawnie po zaksięgowaniu wpłaty zaliczki (jeśli jest więcej niż 45 dni do imprezy) otrzymają Państwo drogą elektroniczną program imprezy z podanymi hotelami (w tym dane kontaktowe), w których będą Państwo zakwaterowani. Jeśli była również zamawiana polisa ubezpieczeniowa i wpłata za nią wpłynęła zostanie ona niezwłocznie wystawiona i wysłana do Państwa drogą elektroniczną. Analogiczna sytuacja dotyczy biletów lotniczych jeśli były zamówione do programu. Na 45 dni przed imprezą należy wpłacić pozostałą kwotę należności za imprezę. Po jej odnotowaniu na naszym koncie wystawiane są i wysyłane drogą elektroniczną pozostałe dokumenty jak potwierdzenie uczestnictwa w imprezie dla służb granicznych Nowej Zelandii/Australii, vouchery, bilety na promy etc. Dokumenty te należy wydrukować i zabrać ze sobą. W przypadku zagubienia ich w drodze otrzymają Państwo ich duplikaty w naszym biurze w Nowej Zelandii lub od przewodnika w Australii.

Od 1.10.2019 roku wymagana jest NZeTA Aplikuje sie o nią online. Szczegóły znajdziecie w artykule na NaszaNowaZelandia.pl lub na stronie urzędu imigracyjnego Nowej Zelandii

Polscy obywatele nie muszą mieć wizy do Nowej Zelandii na wyjazdy turystyczne do 90 dni.

Zobowiązani są do posiadania paszportu ważnego min 6 miesięcy po powrocie z Nowej Zelandii

Należy posiadać bilet lotniczy na wylot z Nowej Zelandii.

Jeśli chodzi o Australię to Polacy muszą ubiegać się o wizę. Proces jest szybki i wygodny bo online. Opłata za wizę również jest przez internet. Nie ma konieczności wizyty w Konsulacie czy Ambasadzie.

Najlepszym okresem podróży do Nowej Zelandii jest czas między październikiem a kwietniem. Letni sezon turystyczny w Nowej Zelandii rozpoczyna się w końcu grudnia i kończy w końcu marca. Warto jednak rozważyć podróż już od października czyli nowozelandzkiej wiosny lub kwietniu czyli tamtejszej jesieni. Wiosną jest już ciepło, w dzień temperatury w zależności od regionu wahają się od 15 do 22 stopni. Co prawda woda nie jest nagrzana tak jak latem ale biorąc pod uwagę temperaturę wody w Bałtyku w polskim lecie to woda w morzach Nowej Zelandii wiosną będzie porównywalna a czasami nawet cieplejsza (zatoki). Jesienią natomiast woda w wielu miejscach jest nagrzana po sezonie i można bez kłopotu pływać w morzu.
Ważna informacja dla pakietów Premium z przewodnikiem/kierowcą.
Jeśli wybierasz się do Nowej Zelandii w pakiecie z przewodnikiem/kierowcą pamiętaj, że listopad i luty to okres kiedy mamy pełne obłożenie i może być trudność z dobraniem odpowiedniego przewodnika/kierowcy. Podobne trudności mogą być pod koniec grudnia (okres Bożego Narodzenia i Nowego Roku). W innych terminach (październik, grudzień do Bożego Narodzenia, styczeń, marzec, kwiecień) jesteśmy w stanie zagwarantować najlepszą kadrę. Dlatego pakiety Premium warto rezerwować z większym wyprzedzeniem a nie na ostatnią chwilę.
Australia to rozległy kontynent o kilku strefach klimatycznych. Turyści z Europy najczęściej wybierają się do Australii w porze europejskiej jesieni i zimy czyli od października do kwietnia. W tym okresie południowa Australia jest przyjemna, ciepła i sucha. Na północy jest zdecydowanie goręcej i wilgotniej. Interior zazwyczaj w tym okresie jest gorący i suchy.
Jeśli wybieracie się na południową półkulę z Polski macie do dyspozycji dwa rozwiązania. Lot z jedną przesiadką lub loty z dwiema lub więcej przesiadkami.
Lot z jedną przesiadką.Minimalny koszt takiego połączenia oscyluje między 5000 a 6000 zł. Takie połączenie oferuje Emirates Airlines przez Dubaj i Qatar Airways przez Dohę. Obydwie linie to jedne z najlepszych linii lotniczych świata więc o komfort nie musicie się martwić. Do Dubaju i Dohy leci się około 6 godzin. Z Dubaju i Dohy do Auckland lot trwa 16 godzin. Niektóre połączenia Emirates Airlines wymagają noclegu w Dubaju w drodze do Auckland. Przeważnie linie lotnicze w cenie biletu gwarantują koszt transferu do i z hotelu oraz zakwaterowanie i śniadanie. Warto jednak upewnić się czy Wasza taryfa to obejmuje aby nie doznać nieprzyjemnego rozczarowania na miejscu.
Lot z dwiema i więcej przesiadkami. Takie połączenia są tańsze niż z jedną przesiadką. Zazwyczaj są to ceny między 4300 zł a 5500 zł. Wylatuje się z wybranego miasta w Polsce, najtaniej przeważnie jest z Warszawy i leci do portu przesiadkowego w Europie np Amsterdam, Mediolan, Frankfurt, Moskwa. Dalej w zależności od linii do Singapuru, Hong Kongu, Seulu czy Bangkoku. Z Azji do docelowego miejsca na południowej półkuli. Połączenia z kilkoma przesiadkami są tańsze ale zabierają więcej czasu (sam lot), więcej czasu spędza się też na terminalach. Mimo wszystko część klientów preferuje te połączenia ze względu na możliwość "rozprostowania kości" na terminalach, spacer i odpoczynek od samolotu.
Stopover czyli postój w porcie pośrednim. Można zrobić krótką przerwę w locie i zatrzymać się na dzień lub dwa w porcie pośrednim. Nachętniej wybieraną destynacja jest Singapur i Hong Kong. Dopłata za stopover jest niewielka i nie powinna przekroczyć kilkuset złotych plus koszty własne jak zakwaterowanie, transport, wyżywienie. Można skorzystać z różnych pakietów oferowanych przez linie zawierających zakwaterowanie i transport.
Lot do Australii jest adekwatnie krótszy i tańszy. Z Dubaju do Sydney czy Melbourne trwa między 12 a 13 godzin.
Popularne linie: Emirates Airlines, Qatar Airways, Singapure Airlines, Cathay Pacific, Korean Air, Quantas.
Prowadzenie auta po lewej stronie jezdni może wydawać się arcytrudnym zadaniem. Wbrew pozorom doświadczony kierowca opanuje tę sztukę w kilkadziesiąt minut do perfekcji. Po przylocie do Auckland organizujemy praktyczny "mini kurs prawa jazdy" abyście mogli oswoić się z samochodem, którym będziecie podróżować oraz z ruchem lewostronnym. Jeździć z Wami po mieście będą osoby posiadające wieloletnie, praktyczne doświadczeniem i nowozelandzkie prawo jazdy na pojazdy znacznie większe (vany, autokary) więc pełen profesjonalizm i sukces szkolenia gwarantowany. Wymagane jest międzynarodowe prawo jazdy, które należy wyrobić w Wydziale Komunikacji własnego Urzędu Gminy. Najczęściej trwa to kilka dni.

W ofercie mamy dwa rodzaje pakietów po Nowej Zelandii. Self drive dla osób samodzielnych i niezależnych oraz premium z przewodnikiem/kierowcą dla osób wymagających i oczekujących full service. Pakiety oferowane są na tych samych trasach, zawierają identyczne świadczenia poza transportem i obsługą przewodnicką.

Wycieczka Premium z kierowcą/przewodnikiem po Nowej Zelandii

W wersji PREMIUM z kierowcą/przewodnikiem klienci podróżują po Nowej Zelandii naszym samochodem i wszelkimi kwestiami transportu zajmuje się nasz polskojęzyczny, licencjonowany kierowca a jednocześnie doświadczony, lokalny przewodnik. Klienci zajmują się podziwianiem krajobrazów i odpoczynkiem. Przewodnik jest do dyspozycji 24h/dobę. Waszym jedynym obowiązkiem jest zapewnienie sobie środków na wyżywienie i władne wydatki.

Wycieczka Self Drive po Nowej Zelandii

W wersji serf drive klienci otrzymują wynajęty, opłacony i ubezpieczony samochód z renomowanej wypozyczalni o wielkości uzależnionej od ilości pasażerów z uwzględnieniem bagaży (zazwyczaj 1 walizka do 30kg i 1 bagaż podręczny na osobę). Przy 2 pasażerach zazwyczaj są to auta wielkości Toyota Corolla lub większe i ich gabaryty rosą w zależności od ilości pasażerów aż do pełnowymiarowych vanów 12 osobowych.

Pakiet self drive nie różni się od pakietu premium niczym poza tym, że auto prowadzicie samodzielnie wg ustalonego programu pod nasza telefoniczną opieką 24h/dobę. Wszystkie świadczenia poza paliwem i wyżywieniem są już w pakiecie więc pozostaje jedynie pamiętać o tankowaniu i dojechaniu na czas od atrakcji czy hotelu w którym będziecie nocować.

Dokładamy wszelkich starań aby ceny znajdujące się na naszych witrynach były gwarantowane przez cały rok. Zastrzegamy jednak, że są to jedynie ceny orientacyjne i zawsze obowiązują ceny jakie otrzymacie w swojej indywidualnej kalkulacji. Okresy kiedy ceny prezentowane na stronie mogą ulec zmianie to czas wszelkich świąt jak Boże Narodzenie, Nowy Rok, Wielkanoc, Chiński Nowy Rok (koniec stycznia, początek lutego), najwyższy sezon turystyczny czyli luty, okres festiwali, koncertów, imprez sportowych. W tym czasie nie jesteśmy w stanie zagwarantować cen kontraktowych. Dlatego dla każdej grupy przygotowujemy odrębne kalkulacje, które są dla nas wiążące przez pewien okres każdorazowo uzgodniony z klientem (czas na podjęcie decyzji).
Nowa Zelandia to bezpieczny kraj nie tylko dla dorosłych ale i dla dzieci. Mimo wszystko nie rekomendujemy podróży z intensywnym zwiedzaniem rodzinom z malutkimi dziećmi. Podróż po Nowej Zelandii czy Australii to sporo logistyki, czasu spędzonego w samochodzie/busie. Dzieci, nawet te najspokojniejsze i lubiące podróże niekoniecznie mogą mieć ochotę na tak intensywną podróż. Kolejną kwestią jest długa podróż do Nowej Zelandii z Europy trwająca kilkanaście godzin. Często dopada klientów tzw. jet lag syndrome, który jest uciążliwy nie tylko dla dorosłych. Dodatkowo podróżując po Australii dochodzą loty wewnętrzne i wysoka temperatura i wilgotność w zależności od sezonu. Podróż z dziećmi jest rekomendowana dla osób, które przyjeżdżają na dłużej dzięki czemu czas spędzony w samochodzie jest krótszy a więcej jest aktywności na świeżym powietrzu. Jeśli koniecznie chcecie podróżować z dziećmi po Nowej Zelandii warto podróż zaplanować tak aby odwiedzić 3-4 miejsca i spędzić w nich więcej czasu, podróżując po okolicy (krótkie dystanse). W sklepach, szczególnie sieciowych w dużych i średnich miastach dostępne są produkty dla maluszków takie jak jedzenie w słoiczkach, mleko modyfikowane, kaszki etc. W Nowej Zelandii i Australii dostępne są produkty ekologiczne, bezglutenowe, bezmleczne czy wegańskie a także woda bez chloru/fluoru. Przed wyjazdem należy sprawdzić czy są dostępne we wszystkich odwiedzanych lokalizacjach.
Koszty wyżywienia w Nowej Zelandii czy Australii to mniej więcej koszt jak w Polsce tyle że w walucie lokalnej. Np. w Nowej Zelandii śniadanie w lokalnej knajpce to koszt od 10-20 NZD, lunch w postaci prostego dania to również około 20 NZD, kolacja w restauracji to wydatek rzędy min 25 NZD za danie bez napoi. Zazwyczaj jest to ok 40 NZD. Można oczywiście zaoszczędzić przyżądzając posiłek samodzielnie, robiąc zakupy w lokalnych sklepach i spożywając go na łonie natury poza miastem co szczególnie rekomendujemy. Pikniki to jest to co lubimy najbardziej! Dieta na południowym pacyfiku jest urozmaicona jednak naznaczona wpływem zarówno brytyjskim, amerykańskim oraz azjatyckim. Dostępne są też produkty ekologiczne, bezglutenowe, bezmleczne czy wegańskie a także woda bez chloru/fluoru jednak warto najpierw sprawdzić czy we wszystkich odwiedzanych lokalizacjach.

Nowa Zelandia:


Przed przylotem do Nowej Zelandii, na pokładzie samolotu obsługa rozda formularze “New Zealand passenger arrival card”, które należy starannie wypełnić aby uniknąć przeszukania bagażu na lotnisku i kłopotów z odprawą celną. Kary za niedostosowanie się do przepisów celnych są bardzo wysokie i nie ma od nich odstępst. Np. za próbę (najczęsciej nieświadomą) wwiezienia do Nowej Zelandii niezadeklarowanego a znalezionego przez wyszkolonego psa lub przez równie skrupulatnego celnika owocu (np pomarańcza, mandarynka czy jabłko) zapłacicie kilkaset NZD kary. I to nie jest żart, niestety.

Do Nowej Zelandii nie wolno wwozić następujących produktόw:
  • świeżych owoców i warzyw
  • wędlin, drobiu i surowego mięsa oraz owoców morza
  • miodu
  • kwiatów oraz żywych roślin
  • kości słoniowej, kości wieloryba, skór krokodyla i węża
  • oraz ozdoby z tymi elementami ze skór tych zwierząt

Należy zadeklarować
  • ziarna i orzechy
  • produkty mleczne
  • suszone owoce oraz warzywa
  • kluski i ryż
  • suszone grzyby
  • suszone kwiaty
  • sprzęt do polowania oraz buty i ubranie używane do trampingu (należy się upewnić, że są czyste, bez błota i kurzu oraz włożyć je do torby łatwo dostępnej)
  • przyprawy i zioła
  • pożywki dziecięce na bazie mlecznej
  • ziołowe oraz witaminowe suplementy oraz leki homeopatyczne
  • wyroby oraz pamiątki ze skóry, trzciny, kokosa, bambusa oraz drewna


Australia



Przed przylotem do Nowej Zelandii, na pokładzie samolotu obsługa rozda formularze “Australia Incoming passenger card”, które należy starannie wypełnić aby uniknąć przeszukania bagażu na lotnisku i kłopotów z odprawą celną.
Do Australii nie wolno wwozić następujących produktόw:
  • świeżych owoców i warzyw
  • wędlin, drobiu i surowego mięsa oraz owoców morza
  • miodu
  • kwiatów oraz żywych roślin
  • kości słoniowej, kości wieloryba, skór krokodyla oraz węża oraz ozdoby z tymi elementami ze skór tych zwierząt

Należy zadeklarować:
  • ziarna i orzechy
  • produkty mleczne
  • suszone owoce oraz warzywa
  • kluski i ryż
  • suszone grzyby
  • suszone kwiaty
  • sprzęt do polowania oraz buty i ubranie używane do trampingu (należy się upewnić, że są czyste, bez błota i kurzu oraz włożyć je do torby łatwo dostępnej)
  • przyprawy i zioła
  • pożywki dziecięce na bazie mlecznej
  • ziołowe oraz witaminowe suplementy oraz leki homeopatyczne
  • wyroby oraz pamiątki ze skóry, trzciny, kokosa, bambusa oraz drewna