FAQ - Najczęściej zadawane pytania
Organizacja wyprawy do Nowej Zelandii, Australii czy na Wyspy Pacyfiku może wydawać się trudna jednak z naszą pomocą wszystko pójdzie jak po "maśle".
Poniżej znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące wyprawy do Nowej Zelandii, Australii czy na Wyspy Pacyfiku. Jeśli poniżej nie znajdziecie odpowiedzi na nurtujące Was pytanie skorzystajcie z formularza kontaktowego. Postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości.
1. Ustalenie programu
W pierwszej kolejności ustalamy szczegóły programu. Najczęściej klienci bazują na pakietach przedstawionych na stronie i jeśli nanoszą modyfikacje to są one nieznaczne.
Po akceptacji programu i jego kosztów przechodzimy do punktu drugiego.
2. Umowa i faktura
Po akceptacji programu wystawiamy umowę świadczenia usług turystycznych, której integralnym elementem jest ustalony program. Do umowy dołączana jest faktura proforma. Z umową należy się zapoznać, podpisać i odesłać do nas drogą elektroniczną skan podpisanego dokumentu a fakturę opłacić.
3. Płatność za wycieczkę
Płatność za wycieczkę po Nowej Zelandii
Faktura za pakiety po Nowej Zelandii wystawiana jest w dolarach nowozelandzkich (NZD). Dolary nowozelandzkie dostępne są już w polskich kantorach jednak na obecną chwilę żaden bank nie prowadzi rachunku walutowego w NZD. Dlatego aby ułatwić Państwu płatność na fakturze podajemy również kwoty w euro (EUR) oraz dolarach amerykańskich (USD). Kwoty te są przeliczone z dolarów nowozelandzkich (NZD) na EUR/USD po kursie naszego banku z dnia wystawienia faktury.
Jeśli do imprezy pozostało WIĘCEJ niż 45 dni wystawiana jest faktura zaliczkowa. Kwota zaliczki za pakiet naziemny to 15%. Bilety lotnicze należy opłacić w całości od razu gdyż te instytucje nie przyjmują zaliczek. Bilety lotnicze wystawiamy niezwłocznie po odnotowaniu należności na koncie. Pozostała kwota płatna jest na 45 dni do imprezy.
Jeśli do imprezy pozostało MNIEJ niż 45 dni wystawiana jest faktura końcowa.
Zwlekanie z opłaceniem faktury.
Ponieważ faktura wystawiana jest w trzech walutach (NZD/EUR/USD) z czego EUR i USD przeliczane są z NZD po kursie naszego banku z dnia wystawienia f-ry ZALECAMY opłacenie faktury w terminie. W przypadku opóźnienia płatności może zdarzyć się sytuacja, że kursy walut zmienią się na tyle niekorzystnie iż będziemy musieli obciążyć Państwa różnicą kursów walut.
Płatność za wycieczkę po Australii. Przeczytaj koniecznie!
Faktura za pakiety po Australii wystawiana jest wyłacznie w dolarach australijskich (AUD) i należność musi dotrzeć do nas w dolarach australijskich - nie mogą dotrzeć złotówki, euro czy dolary amerykańskie.
Dolary australijskie (AUD) sa ogólnodostepną walutą w Polsce zarówno w bankach jak i kantorach w tym kantorach online dlatego nie widzimy potrzeby przeliczania ich na EUR czy USD.
Dlaczego na rachunek muszą trafić AUD? Ponieważ Państwa wpłata trafia na subkonto walutowe banku nowozelandzkiego dla którego walutą lokalną jest NZD. Na subkoncie walutowym nie ma możliwości przewalutowania z waluty obcej (PLN, EUR czy USD) na inną obcą walutę (AUD). Prosimy dopilnować aby Państwa bank przelał AUD tak jak jest na fakturze a nie przeliczał kwotę AUD na PLN i wysyłał równowartość PLN. Taki źle wykonany przelew w PLN zostanie przez bank w Nowej Zelandii cofnięty do Polski bez naszej wiedzy. Środki wracają na rachunek klienta zazwyczaj po kilku/kilkunastu dniach. Jakie mogą być konsekwencje? Jeżeli do imprezy zostało niewiele czasu możemy nie zdążyć opłacić Państwa rezerwacji hoteli oraz biletów lotniczych. Rezerwacje zostaną anulowane. Może się okazać, że nie da się zrealizować imprezy w umówionym kształcie. Z przykrością musimy stwierdzić, że w takiej sytuacji wina leży po stronie klienta gdyż faktura wystawiona była w AUD i oczekujemy wpłaty w AUD. Zawsze staramy się pomóc w takiej sytuacji jednak nie zawsze się to udaje i impreza nie dochodzi do skutku. Jedyne co pozostaje klientowi to reklamacja i zadośćuczynienie ze strony banku, który źle wykonał usługę a klient ponosi tego koszty.
Jak uniknąć tego problemu? Rozwiązanie jest proste Zawsze zaznaczajcie, że nie chcecie przewalutowania lecz przelewu w AUD! Większość banków posiada tak zwane wirtualne kantory, które ten problem rozwiązują w całości. Drugim rozwiązaniem są kantory online np. cinkciarz.pl, które mogą zrealizować przelew zagraniczny w dowolnej walucie bez dokonania przewalutowania. Od kilku lat na rynku funkcjonuje karta Revolut czy Wise gdzie również można dokonać przelewu online w dowolnej walucie. Dzięki tym usługom unikacie również podwójnego przewalutowania.
Bank stwierdza brak numeru iban i nie chce wykonać przelewu - często spotykany błąd BANKU.
Może się zdarzyć, że obsługa banku czy Państwa internetowy system bankowości nie “wyraża zgody” na wykonanie przelewu międzynarodowego do Nowej Zelandii bez podania numeru iban, którego “brakuje na f-rze”. Jest to błąd polskiego systemu bankowego a nie strony nowozelandzkiej. Numer IBAN używany jest jedynie na terenie Unii Europejskiej. Należy to pole zostawić puste.
Oficjalne stanowisko naszego banku w Auckland w Nowej Zelandii.
“If the other party requests an IBAN:
IBAN is an account format used by European banks. New Zealand banks do not use this format and an IBAN is not required to send money to an ANZ bank account. Other parties with an IBAN field on their overseas payment form can leave this field blank”
4. Dokumenty podróżne.
Jeśli przelew zostanie dokonany poprawnie po zaksięgowaniu wpłaty zaliczki (jeśli jest więcej niż 45 dni do imprezy) otrzymają Państwo drogą elektroniczną program imprezy z podanymi hotelami (w tym dane kontaktowe), w których będą Państwo zakwaterowani. Jeśli były zamówione do programu bilety lotnicze wewnętrzne lub międzynarodowe po zaksięgowaniu wpłaty są natychmiast wystawiane i otrzymają Państwo e-ticket.. Na 45 dni przed imprezą należy wpłacić pozostałą kwotę należności za imprezę. Po jej odnotowaniu na naszym koncie wystawiane są i wysyłane drogą elektroniczną pozostałe dokumenty jak potwierdzenie uczestnictwa w imprezie dla służb granicznych Nowej Zelandii/Australii, vouchery, bilety na promy etc. Dokumenty te należy wydrukować i zabrać ze sobą. W przypadku zagubienia ich w drodze na Antypody otrzymają Państwo ich duplikaty w naszym biurze w Nowej Zelandii lub od przewodnika w Australii.
Od 1.10.2019 roku wymagana jest NZeTA Aplikuje sie o nią online. Szczegóły znajdziecie w artykule na NaszaNowaZelandia.pl lub na stronie urzędu imigracyjnego Nowej Zelandii
Polscy obywatele nie muszą mieć wizy do Nowej Zelandii na wyjazdy turystyczne do 90 dni.
Zobowiązani są do posiadania paszportu ważnego min 6 miesięcy po powrocie z Nowej Zelandii
Należy posiadać bilet lotniczy na wylot z Nowej Zelandii.
Jeśli chodzi o Australię to Polacy muszą ubiegać się o wizę. Proces jest szybki i wygodny bo online. Opłata za wizę również jest przez internet. Nie ma konieczności wizyty w Konsulacie czy Ambasadzie.
Ważna informacja dla pakietów Premium z przewodnikiem/kierowcą.
Jeśli wybierasz się do Nowej Zelandii w pakiecie z przewodnikiem/kierowcą pamiętaj, że listopad i luty to okres kiedy mamy pełne obłożenie i może być trudność z dobraniem odpowiedniego przewodnika/kierowcy. Podobne trudności mogą być pod koniec grudnia (okres Bożego Narodzenia i Nowego Roku). W innych terminach (październik, grudzień do Bożego Narodzenia, styczeń, marzec, kwiecień) jesteśmy w stanie zagwarantować najlepszą kadrę. Dlatego pakiety Premium warto rezerwować z większym wyprzedzeniem a nie na ostatnią chwilę.
Lot z jedną przesiadką.Minimalny koszt takiego połączenia oscyluje w 2023 roku między 9000 a 11000 zł w klasie ekonomicznej w dwie strony. Takie połączenie oferuje Emirates Airlines przez Dubaj i Qatar Airways przez Dohę. Obydwie linie to jedne z najlepszych linii lotniczych świata więc o komfort nie musicie się martwić. Do Dubaju i Dohy leci się około 6 godzin. Z Dubaju i Dohy do Auckland lot trwa 16 godzin. Niektóre połączenia Emirates Airlines wymagają noclegu w Dubaju w drodze do Auckland. Przeważnie linie lotnicze w cenie biletu gwarantują koszt transferu do i z hotelu oraz zakwaterowanie, kolację i śniadanie. Warto jednak upewnić się czy Wasza taryfa to obejmuje aby nie doznać nieprzyjemnego rozczarowania na miejscu.
Lot z dwiema i więcej przesiadkami. Takie połączenia są tańsze niż z jedną przesiadką. Wylatuje się z wybranego miasta w Polsce, najtaniej przeważnie jest z Warszawy i leci do portu przesiadkowego w Europie np Amsterdam, Mediolan, Frankfurt. Dalej w zależności od linii do Singapuru, Hong Kongu, Seulu czy Bangkoku. Z Azji do docelowego miejsca na południowej półkuli. Połączenia z kilkoma przesiadkami są tańsze ale zabierają więcej czasu. Mimo wszystko część klientów preferuje te połączenia ze względu na możliwość "rozprostowania kości" na terminalach, spacer i odpoczynek od samolotu.
Stopover czyli postój w porcie pośrednim. Można zrobić krótką przerwę w locie i zatrzymać się na dzień lub dwa w porcie pośrednim. Nachętniej wybieraną destynacja jest Singapur i Hong Kong. Dopłata za stopover jest niewielka i nie powinna przekroczyć kilkuset złotych plus koszty własne jak zakwaterowanie, transport, wyżywienie. Można skorzystać z różnych pakietów oferowanych przez linie zawierających zakwaterowanie i transport.
Lot do Australii jest adekwatnie krótszy i tańszy. Z Dubaju do Sydney czy Melbourne trwa między 12 a 13 godzin.
Popularne linie: Emirates Airlines, Qatar Airways, Singapure Airlines, Cathay Pacific, Korean Air, Quantas.
W ofercie mamy dwa rodzaje pakietów po Nowej Zelandii. Self drive dla osób samodzielnych i niezależnych oraz premium z przewodnikiem/kierowcą dla osób wymagających i oczekujących full service. Pakiety oferowane są na tych samych trasach, zawierają identyczne świadczenia poza transportem i obsługą przewodnicką.
Wycieczka Premium z kierowcą/przewodnikiem po Nowej Zelandii
W wersji PREMIUM z kierowcą/przewodnikiem klienci podróżują po Nowej Zelandii naszym samochodem, wszelkimi kwestiami transportu zajmuje się nasz polskojęzyczny, licencjonowany kierowca a jednocześnie doświadczony, lokalny przewodnik. Klienci zajmują się podziwianiem krajobrazów i odpoczynkiem. Przewodnik jest do dyspozycji 24h/dobę. Waszym jedynym obowiązkiem jest zapewnienie sobie środków na wyżywienie i władne wydatki.
Wycieczka Self Drive po Nowej Zelandii
W wersji serf drive klienci otrzymują wynajęty, opłacony i ubezpieczony samochód z renomowanej wypozyczalni o wielkości uzależnionej od ilości pasażerów z uwzględnieniem bagaży (zazwyczaj 1 walizka do 30kg i 1 bagaż podręczny na osobę). Przy 2 pasażerach zazwyczaj są to auta wielkości Toyota Corolla lub większe i ich gabaryty rosą w zależności od ilości pasażerów aż do pełnowymiarowych vanów 12 osobowych.
Pakiet self drive nie różni się od pakietu premium niczym poza tym, że auto prowadzicie samodzielnie wg ustalonego programu pod nasza telefoniczną opieką 24h/dobę. Wszystkie świadczenia poza paliwem i wyżywieniem są już w pakiecie więc pozostaje jedynie pamiętać o tankowaniu i dojechaniu na czas od atrakcji czy hotelu w którym będziecie nocować.
Nowa Zelandia:
Przed przylotem do Nowej Zelandii, na pokładzie samolotu obsługa rozda formularze “New Zealand passenger arrival card”, które należy starannie wypełnić aby uniknąć przeszukania bagażu na lotnisku i kłopotów z odprawą celną. Od niedawna karta NZPAC dostepna jest również w formie elektronicznej. Kary za niedostosowanie się do przepisów celnych są bardzo wysokie i nie ma od nich odstępst. Np. za próbę (najczęsciej nieświadomą) wwiezienia do Nowej Zelandii niezadeklarowanego a znalezionego przez wyszkolonego psa lub przez równie skrupulatnego celnika owocu (np pomarańcza, mandarynka czy jabłko) zapłacicie kilkaset NZD kary. I to nie jest żart, niestety.
Do Nowej Zelandii nie wolno wwozić następujących produktόw:
- świeżych owoców i warzyw
- wędlin, drobiu i surowego mięsa oraz owoców morza
- miodu
- kwiatów oraz żywych roślin
- kości słoniowej, kości wieloryba, skór krokodyla i węża
- oraz ozdoby z tymi elementami ze skór tych zwierząt
Należy zadeklarować
- ziarna i orzechy
- produkty mleczne
- suszone owoce oraz warzywa
- kluski i ryż
- suszone grzyby
- suszone kwiaty
- sprzęt do polowania oraz buty i ubranie używane do trampingu (należy się upewnić, że są czyste, bez błota i kurzu oraz włożyć je do torby łatwo dostępnej)
- przyprawy i zioła
- pożywki dziecięce na bazie mlecznej
- ziołowe oraz witaminowe suplementy oraz leki homeopatyczne
- wyroby oraz pamiątki ze skóry, trzciny, kokosa, bambusa oraz drewna
Australia
Przed przylotem do Australii, na pokładzie samolotu obsługa rozda formularze “Australia Incoming passenger card”, które należy starannie wypełnić aby uniknąć przeszukania bagażu na lotnisku i kłopotów z odprawą celną.
Do Australii nie wolno wwozić następujących produktόw:
- świeżych owoców i warzyw
- wędlin, drobiu i surowego mięsa oraz owoców morza
- miodu
- kwiatów oraz żywych roślin
- kości słoniowej, kości wieloryba, skór krokodyla oraz węża oraz ozdoby z tymi elementami ze skór tych zwierząt
Należy zadeklarować:
- ziarna i orzechy
- produkty mleczne
- suszone owoce oraz warzywa
- kluski i ryż
- suszone grzyby
- suszone kwiaty
- sprzęt do polowania oraz buty i ubranie używane do trampingu (należy się upewnić, że są czyste, bez błota i kurzu oraz włożyć je do torby łatwo dostępnej)
- przyprawy i zioła
- pożywki dziecięce na bazie mlecznej
- ziołowe oraz witaminowe suplementy oraz leki homeopatyczne
- wyroby oraz pamiątki ze skóry, trzciny, kokosa, bambusa oraz drewna